close
تبلیغات در اینترنت
تغزيه
loading...

پارس بیست

تغزيه

آخرین ارسال های انجمن

آشنايي با كيوي !

كيوي از جمله ميوه هايي است كه به آن توجه زيادي نميشود و طرفداران كمتري نسبت به ديگر ميوه ها دارد . از اين رو سايت پارس بيست شما را با خواص و مضرات اين ميوه ي با ارزش آشنا ميسازد

                  خواص کیوی

مصرف نوشابه های شیرین موجب افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی در مردان می شود

                                

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور آمریکا می گویند نتایج بررسی های جدید نشان داده است که  شواهد پزشکی بیشترین تایید کننده تاثیر مصرف نوشابه های شیرین در افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی در مردان است.

رابطه صبحانه و ضریب هوشی

رابطه صبحانه و ضریب هوشی

نخوردن صبحانه ضریب هوشی كودكان را كاهش می‌دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: نخوردن صبحانه ضریب هوشی و قدرت یادگیری كودكان و دانش آموزان را كاهش داده و به خستگی زودهنگام آنان منجر می‌شود. رابطه صبحانه و ضریب هوشی
دكتر"مهدی سالك" فوق تخصص غدد روزیكشنبه درگفتگوبا ایرنا افزود: خوردن صبحانه نقش مهم واساسی درافزایش قدرت یادگیری،خلاقیت وابتكار كودكان دارد ، بنابراین والدین باید نسبت به صرف صبحانه فرزندان ، بیش از دیگر وعده غذائی دقت كنند.

وی اظهار داشت: كودكان هفت تا هشت ساعت بعد از خوردن شام، در ناشتایی بسر می‌برندو با صرف صبحانه مغز از قند كافی به عنوان غذا و منبع انرژی استفاده می‌كند

سالك افزود: برای اینكه كودك و دانش‌آموزاشتهای كافی برای خوردن صبحانه داشته باشند ، باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف كنند و شبها در ساعت معینی بخوابند تا صبح زود بیدار شوند و وقت كافی برای خوردن صبحانه داشته باشند.

وی بااشاره به این كه برخی از آنان علاقه مند به‌خوردن صبحانه نیستند گفت:
در این موضوع والدین می‌توانند بادادن تنقلات سنتی مانند گردو ، بادام و نیز یك عدد كیك ، صبحانه مقطعی فرزند خود را تامین و برای بردن لقمه نان و پنیر به عنوان صبحانه كامل به مدرسه ترغیب شوند.

وی افزود : اگر مدت زمان نخوردن صبحانه طولانی تر باشد، نگهداری قندخون در سطحی كه مغز قادر به فعالیت طبیعی خودباشد، دشوارتر و یادگیری ، تمركز حواس و تعادل حركتی آنها مختل می‌شود.

ده خوراکی برای داشتن ذهن هوشمند

ده خوراکی برای داشتن ذهن هوشمند


تنها حل جدول نیست که به مغز شما کمک می کند تا از عوارض سالخوردگی دور بمانید؛ خوردن غذای خوب و مناسب نیز در این راستا کمک شایانی است. بعضی خوراکی ها به خصوص برای حفاظت از سلو ل های ظریف عصبی و رگ های خونی مناسب اند.
برخی دشمن سرسخت رادیکال های آزاد هستند؛ مولکول های اکسیژن خائنی که هنگام فعالیت مغز ساخته می شوند. اکثر غذاهایی که برای مغز مناسب اند برای قلب نیز مفیدند زیرا هر دو نیازمند جریان مداوم اکسیژن هستند و آن چه به بیماری های قلبی عروقی منجر شود بی ارتباط با افت توان مغزی نیست. فهرستی از این خوراکی ها در زیر آمده است.

 ● زغال اخته زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های آزاد را از هستی ساقط می کند. مطالعاتی که بر روی موش ها صورت گرفته نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته به بهبود وضعیت حافظه و قابلیت تحرک می انجامد و علاوه بر این روند افت توازن و هماهنگی اعضای بدن که بر اثر افزایش سن به وجود آید را معکوس می کند. مواد شیمیایی موجود در زغال اخته بر سیستم انقباض سرخرگ ها تاثیر می گذارد و از همین رو به بهبود وضعیت فشار خون می انجامد. فشار خون بالا می تواند موجب تخریب رگ های ظریف مغز شود.

 ● کلم و کاهو هوماسستین نوعی ماده شیمیایی است که برای متابولیسم پروتئین لازم است اما مقدار زیاد آن به ضعف ادراک و بیماری آلزایمر(و همین طور بیماری قلبی) منجر می شود که درصد قابل توجهی از موارد دیمنشیا(اختلال مغزی) را به وجود می آورد. کاترین تاکر مدیر برنامه تحقیقاتی ارزیابی تغذیه در مرکز پژوهشی تغذیه انسان در مورد ارتباط هوماسستین با افزایش سن می گوید: هوماسستین تاثیر مخربی بر دیواره های سرخرگ ها دارد و همانند سمی مهلک عمل می کند. اکسیداسیون نیز موجب تخریب دیواره سرخرگ ها می شود. ترکیب این دو بسیار مخرب است. تجزیه هوماسستین نیازمند فولات و ویتامین های ب ۶ و ب ۱۲ است که در سبزیجاتی نظیر کلم و کاهو وجود دارد.

دانستي در مورد شلغم

معجزه گياهي در فصل سرما !

شلغم گياهي بسيار مقوي و مغذي است كه به دليل دارا بودن قند گياهي و املاح مفيدي مانند كلسيم و منيزيم، جزو مواد غذايي بسيار با ارزش محسوب مي‌شود.

به گزارش ايسنا، شلغم يك منبع غني از فوليك اسيد، اسيد پانتوتنيك، ويتامين‌هاي ث، ب و آ و همچنين املاح معدني ضروري شامل فسفر، كلسيم، گوگرد، منيزيم و يد، مس است.

سايت تخصصي تغذيه تحت عنوان «اوري نوترينت» در مقاله جديدي در اين باره آورده است: شلغم يكي از پاك كننده‌ها و مواد خون‌ساز مفيد است و كلسيم و منيزيم موجود در آن نقش به سزايي در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي خطرناك مانند سرطان دارد.

 

به ادامه ي مطلب مراجعه فرماييد

چه بخوریم تا آنفلوآنزا نگیریم؟

چه بخوریم تا آنفلوآنزا نگیریم؟

همان‌گونه که می‌دانید با سرد شدن هوا آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. آنفلوانزا یک بیماری تنفسی به شدت مسری است


که از طریق ترشحات تنفسی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه و همچنین از طریق تماس با اشیای آلوده به ویروس منتشر می شود.

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفلوانزا، تقویت سیستم ایمنی مانند نوشیدن مایعات به مقدار کافی، تغذیه مناسب، سبک زندگی سالم (تغییر و اصلاح عادات معمول زندگی) است....

 

به ادامه ي مطلب مراجعه فرماييد

تسكين سر درد

 یک معجون جادویی برای تسکین سردرد

عوامل متفاوت بسياري از جمله تغييرات ناگهاني در رژيم غذايي يا در برنامه روزانه مثل خواب خيلي كم يا خيلي زياد، استرس، ساعات طولاني كاري، نخوردن يك وعده غذايي، مصرف الكل، تماشاي تلويزيون در اتاق تاريك و يا استفاده طولاني مدت و بدون وقفه از رايانه در بروز سردردها نقش دارند.

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بهترين قطعه از آلبوم " همين " با صداي رضا صادقي كدام است ؟










    آمار سایت
  • کل مطالب : 1402
  • کل نظرات : 191
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1850
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 488
  • بازدید ماه : 2,050
  • بازدید سال : 6,913
  • بازدید کلی : 1,105,549
  • کدهای اختصاصی
    خواندني هاي روز
    براي كاملتر شدن سايت تصميم گرفتيم كه از اين پس منويي با موضوع خواندني هاي روز راه اندازي كنيم تا كاربران بيشترين استفاده را از سايت پارس بيست كنند .
    در حال حاضر در حال طراحي اين قسمت ميباشيم